Strona główna Aktualności DRIFT w Radomiu - BUDMAT na podium!

DRIFT w Radomiu - BUDMAT na podium!

 

 

 

 

 

Płock, 4 maja 2015 roku

 

Autodrom w Radomiu w majowy weekend zamienił się w najprawdziwszy driftingowy tor, po którym ślizgali się najlepsi polscy i zagraniczni drifterzy.

Pierwszy tegoroczny weekend z Drift Masters Grand Prix zgromadził na podradomskim Jastrzębiu wielu fanów driftu, motorsportu oraz widzów, którzy wybrali właśnie drift.

Tym, którzy do Radomia nie mogli pofatygować się osobiście, pozostało oglądnie zmagań kierowców w relacji na żywo na kanale nSport+ HD. Relacja naprawdę mogła zachwycić i oglądało się to – nie ryzykując wcale porównania – jak najlepszą relację z zawodów F1. Nic jednak nie zastąpi emocji jakie towarzyszą widzom oglądającym zmagania drifterów na żywo, bo tylko tu czuć siłę rywalizacji kierowców, którą potęgują ryk silników i kłęby gęstego dymu.

Drift Masters Grand Prix postawił w tym roku na  ilość nie rezygnując oczywiście z jakości. Dzięki temu każdy driftingowy weekend to aż dwie odrębne rundy. Pozwoli to zawodnikom gromadzić znacznie większe ilości punktów, zaostrzy ich rywalizację i zwiększy szansę na aktywny udział w zawodach  przez dwa weekendowe dni. Teraz każdy z kierowców nawet po nieudanym dniu pierwszym wciąż ma szanse na poprawienie swoich notowań drugiego dnia.

RUNDA 1.

Pierwszą tegoroczną rundę (sobota 02 maja) jakością przejazdów zdominowali kierowcy z BUDMAT Auto DRIFT Team. Od początku pełna sportowej agresji jazda, kontrola i nacisk na rywala oraz doskonała forma stały się wizytówką Piotrka Więcka.

Po wygranych kwalifikacjach w TOP 16 Piotrek zmierzył się z Jakubem Skomoruchą. W TOP 8 pokonał Krzysztofa Romanowskiego i rozpędzony wszedł do TOP 4 gdzie musiał zmierzyć się z teamowym kolegą. Dawid Karkosik równie dobrze dysponowany pokonał w TOP 16 najpierw Francuza – Benjamina Boublesa, w TOP 8 wyeliminował Jacka Popiołka i uległ dopiero w TOP 4 – właśnie Więckowi. Dawid uznawszy wyższość kolegi z teamu sięgnął po III pozycję na podium pokonując w „Finale B” Grzegorza Hypkiego.

Więcek nie miał sobie równych do końca - wygrał I Rundę DMGP pokonując Marcina Mospinka i zgarniając komplet punktów.

RUNDA 2.

Drugiego dnia zawodów (03 maja) najlepsza szóstka kierowców dnia pierwszego do TOP 16 kwalifikowała się automatycznie (zgodnie z zapisami nowego regulaminu). A zatem Panowie: Więcek, Mospinek, Karkosik, Hypki, Stolarski i Romanowski nie brali udziału w kwalifikacjach szykując się od razu do jazd w parach.

Ciekawostką był więc żółty driftowóz Piotrka, który mimo, że kierowca był już zakwalifikowany to jednak ślizgał się po torze.

Jak to możliwe? Możliwe ponieważ drifterzy, mimo że rywalizują ze sobą na torze,  to są dla siebie przede wszystkim kolegami. Piotr Więcek pożyczył Benjaminowi Boubles swój rezerwowy samochód, dzięki czemu Francuz miał szansę pojeździć w Polsce trochę dłużej.

Rywalizację w TOP 16 Piotrek rozpoczął biegiem z Piotrem Kozłowskim, Dawid zaś zmierzył się z Jackiem Popiołkiem pewnie awansując do TOP 8.

Więcek po zwycięstwie z Kozłowskim stanął do walki z Prusem, który miał tego dnia dobrą passę. To On wyeliminował z niedzielnej rundy Jakuba Przygońskiego, który także w sobotę nie mógł sobie pojeździć zaliczając dwa spiny.

Piotr wpadł na tor jak szalony. Z właściwą sobie sportową agresją jechał po swoje.

Kiss the Wall w jego wykonaniu podczas tego biegu skończyło się utratą zderzaka i najwyraźniej drobną dekoncentracją ponieważ w drugim przejeździe mimo punktowej przewagi z biegu pierwszego, nie udało Mu się wykręcić już takiej ilości punktów, aby wystarczyło na awans.

Ostatecznie do TOP 4 wszedł Kornel Prus a my dalej dopingowaliśmy BUDMAT ponieważ w walce pozostał jeszcze Karkosik.

Dawid postanowił wziąć odwet za Piotrka i nie poddał się łatwo.

Uległ dopiero w półfinale Marcinowi Mospinkowi, który w Finale zmierzył się z Bartkiem Stolarskim (ostatecznie zwycięzcą II Rundy). Dawid walczył ponownie w ten weekend o III pozycję i ponownie wywalczył dla siebie miejsce na podium. Zwycięstwo Dawida cieszy tym bardziej, że wydarte Prusowi, było takim naszym małym odwetem za wyeliminowanie Więcka z rozgrywek.

Sam Dawid przekonywał potem w wywiadzie, że odpadnięcie Piotrka dało Mu taką sportową złość i siłę, że trudno Go było powstrzymać.

Należy także podkreślić, że po awarii auta, Piotrek Więcek w niedzielę musiał kontynuować zawody swoim samochodem rezerwowym.

Takie zmiany nie pozostają bez echa. Zawodnik potrzebuje czasu, aby wyczuć auto na torze. Nowe auto to czas jakiego potrzeba na wjechanie się nim od nowa w tor. Tego czasu Piotr nie miał w niedzielę i dlatego nie czuł samochodu tak jak sam by tego oczekiwał.

To jednak początek sezonu. Przed nami jeszcze 10 rund. Mamy dużo czasu, żeby odrobić punkty. Po dwóch Rundach DM GP w Klasyfikacji Generalnej Piotr Więcek zajmuje II pozycję tracąc do lidera (Marcina Mospinka) dziewięć punktów. Trzeci jest Dawid Karkosik a zatem wszystko przed nami.

 

SPONSOR TYTULARNY ZESPOŁU:

SPONSORZY:

MIASTO PARTNERSKIE:

 

ŹRÓDŁO:

BUDMAT® Dział Marketingu

ul. Otolińska 25

09-407 Płock

Fot.: Drfit Masters, Facebook, BUDMAT.

Inne aktualności
Nowa Marka NOWY NISSAN QASHQAI. Oczekuj więcej.
Pokaż wszystkie aktualności

Salony Płock

  • Serwis Peugeot

    ul. Bielska 67 09-400 Płock 24 267 47 74 godziny otwarcia: pon-pt: 800-1800 sob: 800-1400
  • Serwis Nissan

    ul. Bielska 67 09-400 Płock 24 267 47 29 godziny otwarcia: pon-pt: 800-1800 sob: 800-1400
  • Serwis Suzuki

    ul. Bielska 67 09-400 Płock 24 267 47 49 godziny otwarcia: pon-pt: 800-1700 sob: 800-1400

Mapa dojazdu

Salony Ciechanów

  • Serwis Peugeot

    ul. Sońska 2 06-400 Ciechanów 23 674 81 30 godziny otwarcia: pon-pt: 800-1600
  • Serwis Nissan

    ul. Sońska 2 06-400 Ciechanów 23 674 81 50 godziny otwarcia: pon-pt: 800-1600

Mapa dojazdu

NASI PARTNERZY